SRPSKI KAO NEMATERNJI JEZIK

A: za sredine u kojima preovlađuje jezik nacionalne manjine kao sredstvo komunikacije

Cilj nastave srpskog kao nematernjeg jezika jeste da osposobi učenika da na srpskom jeziku komunicira na osnovnom nivou u usmenom i pisanom obliku o temama iz njegovog neposrednog okruženja, da osposobi učenika za nastavak školovanja na srpskom jeziku, da ga upozna s elementima kulture naroda čiji jezik uče i da kod učenika razvije svest o drugima u okruženju i svom mestu i ulozi u tom društvenom miljeu.

Zadaci nastave srpskog kao nematernjeg jezika:

  • osposobljavanje učenika za produktivno vladanje srpskim jezikom u okviru osnovnih jezičkih struktura i rečnika od oko 2000 reči i izraza
  • osposobljavanje za uspešno služenje književnim jezikom u različitim komunikativnim situacijama
  • osposobljavanje za razumevanje sagovornika i aktivno učestvovanje u komunikaciji o raznim temama iz svakodnevnog života
  • usvajanje pravilnog izgovora i intonacije pri usmenom izražavanju i čitanju
  • savlađivanje ćiriličnog i latiničnog pisma i osnova pravopisa
  • osposobljavanje za čitanje i razumevanje tekstova različitih žanrova
  • sticanje navika samostalnog korišćenja rečnika i jezičkih priručnika
  • razvijanje osećaja zadovoljstva, interesovanja i motivacije za učenje srpskog jezika
  • podsticanje pozitivnog vrednovanja srpskog jezika i kulture
  • podsticanje upotrebe srpskog jezika u lične svrhe, iz zadovoljstva i u edukativnom kontekstu
  • olakšavanje razumevanja različitih kultura i tradicija
  • vaspitavanje u duhu tolerancije i poštovanja različitosti
  • stimulisanje mašte, kreativnosti i radoznalosti