Problemski i istraživački orijentisana nastava

Program je odobrio pedagoški zavod Vojvodine   Broj rešenja: 1028

Elektronski:

Da

Organizator programa:

OMC „Katedra“, Novi Sad

Osoba za kontakt:

Žolt Konja, Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli., 062 256 128

Autori:

Ana Lojaničić-Feher, pedagog, ETŠ „Mihajlo Pupin” – Novi Sad; Žolt Konja, pomoćnik direktora, ETŠ „Mihajlo Pupin” – Novi Sad; Višnja Isidora Divild Žeželj, pedagog, Centar za obrazovanje i konsalting Pepsiland, Petrovaradin

Realizatori:

Daniela Nećak, diplomirani psiholog, stručni saradnik u školi ETŠ „Mihajlo Pupin” Novi Sad; Ana Lojaničić-Feher, pedagog, ETŠ „Mihajlo Pupin” Novi Sad; Žolt Konja, pomoćnik direktora, ETŠ „Mihajlo Pupin” Novi Sad; Višnja Isidora Divild Žeželj, pedagog, Centar za obrazovanje i konsalting Pepsiland, Petrovaradin; Tanja Kalinić, pomoćnik direktora, ETŠ „Mihajlo Pupin” Novi Sad; Karolj Kiralj, nastavnik, ETŠ „Mihajlo Pupin” Novi Sad

Oblast:

P1

Kompetencija:

K2

Opšti ciljevi:

Profesionalno osnaživanje nastavnika za primenu problemski i istraživački orjentisane nastave; razvijanje kompetencija za primenu savremenih nastavnih metoda i upotrebu IKT-a pri realizaciji programski i istraživački orjentisane nastave.

Specifični ciljevi:

Upoznavanje nastavnika sa karakteristikama i pojmom programske i istraživačke nastave; osposobljavanje nastavnika za korišćenje različitih nastavnih metoda koje podstiču istraživački rad i problemski orjentisanu nastavu; osposobljavanje nastavnika da korite napredne veb alate kojima se uspešno mogu prezentovati rezultati rada u problemskoj i istraživačkoj nastavi. Osposobljavanje nastavnika da efikasno upravljaju učeničkim istraživačkim projektima. Osposobljavanje nastavnika da izaberu adekvatne problemske i istraživačke zadatake.

Ciljna grupa:

nastavnik razredne nastave; nastavnik predmetne nastave – osnovna škola; nastavnik predmetne nastave – gimnazija; nastavnik opšteobrazovnih predmeta – srednja stručna škola; nastavnik stručnih predmeta – srednja stručna škola; nastavnik u školi za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju; nastavnik u školi za obrazovanje odraslih; nastavnik opšteobrazovnih predmeta – u srednjoj umetničkoj školi (muzičke
baletske
likovne); nastavnik izbornih i fakultativnih predmeta; stručni saradnik u školi

Teme programa:

Pojam i značaj problemske nastave u savremenoj didaktici; problem (ni)je isto što i zadatak; kako kreirati problemski situaciju; oblici problemske nastave i njene glavne karakteristike; organizacija nastave putem problema; pojam istraživački orjentisane nastave; vrste istraživačkog učenja i poučavanja; kako realizovati istraživanje u učionici; aktivnosti nastavnika i učenika; nastavne metode i oblici rada koji podržavaju problemski i istraživački orjentisanu nastavu; grupni rad, rad u paru, kooperativno učenje; aktivnosti nastavnika i učenika prilikom rešavanja problema; predstavljanje i procena rada u grupi; osmišljavanje problemske situacije i realizacija; učenje putem otkrića; kako oceniti učenike prilikom rešavanja problemske situacije; kako definisati istraživački zadatak; besplatni veb alati i platforme koji se mogu koristiti u problemski orjentisanoj nastavi; veb alati za kreiranje interaktivnih slika, panoa, stripova, animacija, mapa uma, prezentacija; platforme za izokrenutu učionicu; veb alati koji omogućavaju saradnički rad.

Broj učesnika:

30

Trajanje programa:

3 nedelje (24 sati); 24 bodova dana (ukupno vreme rada: min.)

Jezik:

Mađarski

Ostali jezik:

Srpski

Elektronski:

Da

Cena:

2.500,00 dinara po polazniku