„Ako budem puno čitao naučiću napamet i dobiću peticu”. Korisna rešenja prvaka za nas pedagoge

Program je odobrio pedagoški zavod Vojvodine   Broj rešenja: 1089

Elektronski:

Ne

Organizator programa:

Udruženje prosvetnih radnika Mađara u Vojvodini; Ćirpanova 54, Novi Sad

Osoba za kontakt:

Nikoleta Nađ , 21000 Novi Sad, Ćirpanova br. 54. tel./faks: 021-548-259, e-mail: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

Autori:

Dorotea Vaš, Univerzitet Etveš Lorand Fakultet Specijalnog Obrazovanja Barci Gustav, asistent, predavač na fakultetu

Realizatori:

Dorotea Vaš, Univerzitet Etveš Lorand Fakultet Specijalnog Obrazovanja Barci Gustav, asistent, predavač na fakultetu; Žolt Nađ, Osnovna Škola „Bratstvo Jedinstvo“, Nastanik razredne nastave

Oblast:

P3

Kompetencija:

K1

Opšti ciljevi:

Privući pažnju pedagoga na teškoće u čitanju koje se puno puta pojaljuju kod početnih čitaoca, zatim cilj nam je prikazati nedostatke mađarskog bukvara, udžbenika što je česti uzrok poteškoća u čitanju i zbog čega deca već u provm razredu ne vole da čitaju.

Specifični ciljevi:

Prikazivanje jednog velikog istraživanja koja ja održana u Vojvodini sa decom prvog razreda osnovnih škola. Cilj je dati u uvid, koje su ominjeni tipovi priče i heroja, zašto deca vole odnosno zašto deca ne vole da čitaju već u prvom razredu, kako se deca spremaju u prvi razred, koje su najveće poteškoće na početku čitanja i šta je potrebno uzeti u obzir, kada ih spremamo za prvi razred, odnosno koji su prvi motivacioni sistemi pomoću kojeg možemo da ih pripremimo za čitanje, odnosno koja su najbolja rešenja za obrazovanje budućih čitalaca. Program će prikazati koje su razlike između tekstova bukvara koja se koristi u Vojvodini na času mađarskog jezika i u kojo meri odgovaraju ovi tekstovi za decu, koja imaju neka druga očekivanja.

Ciljna grupa:

Nastavnik razredne nastave
vaspitač u predškolskoj ustanovi
stručni saradnik u predškolskoj ustanovi
stručni saradnik u školi
saradnik (pedagoški asistent i pomoćni nastavnik)

Teme programa:

Stanje dečje književnosti, deca osnovnih i srednjih škola ne čitaju – gde tražiti problem? Kako pričati deci od 3-6 uzrasta? Problem: đaci prvaci ne vole da čitaju: oni koje vole na početku školske godine do kraja godine se demotivišu. Šta je potrebno prvacima: istraživanja u temi. Koje su moguće prevencije? Kakve su mogučnosti u osnovnoj školi? Metoda učenja čitanja na mađarskom nastavnom jeziku, bukvar i čitanka za prvi razred.

Broj učesnika:

30

Trajanje programa:

1 dan (8 sati); 8 bodova dana (ukupno vreme rada: min.)

Jezik:

Mađarski

Ostali jezik:

Elektronski:

Ne

Cena:

500 din po učesniku