STRUČNI SKUP - KREATIVNI NASTAVNIK U IT OKRUŽENJU
25. 04. 2023., SUBOTICA
Pedagoški zavod Vojvodine u okviru projekta KREATIVNI NASTAVNIK U IT OKRUŽENJU u saradnji sa Hrvatskim nacionalim vijećem ogranizovao je stručni skup-savetovanje-na temu Korišćenje IKT alata u osnovnim školama u Vojvodini. Stručni skup je održan 25.04.2023. godine u prostorijama OŠ“Matko Vuković“ u Subotici, a otvorili su ga Slobodan Borđoški, zamenik direktora Zavoda; Nataša Stipančević, predsednica za Odbor za obrazovanje HNV-a i Mirjana Stevanović, direktorka škole. Uvodno predavanje održala je dr Silvia Ilić, sa temom Korišćenje IKT alata u osnovnim školama u Vojvodini – rezultati istraživanja, savetnica za stručno usavršavanje i napredovanje u nastavi u Pedagoškom zavodu Vojvodine. Predavači su bili Iris Stantić Miljački sa temom Imerzivne tehnologije u nastavi; Adrijana Žarić sa temom Escape room u nastavi i Sanja Dulić sa temom Online razredni portfolij.. Stručnom skupu je prisustvovalo 37 nastavnika razredne i predmetne nastave, sa područja grada Subotica. Učesnicima je podeljen sertifikat a koji nosi 1 bod.
Pedagoški zavod Vojvodine je 2022. godine, proširivši tematski okvir jednog od svojih dugogodišnjih projekata, organizovao Osmu međunarodnu konferenciju Interkulturalnost i rodna ravnopravnost u obrazovanju i načinio prvi korak u osmišljavanju novog koncepta bavljenja pitanjem rodne ravnopravnosti. Podršku koju je organizacioni tim konferencije dobio od Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine – nacionalne zajednice, Univerziteta u Novom Sadu, Ambasade Rumunije u Republici Srbiji, Nacionalnih saveta rumunske i mađarske nacionalne manjine, kao i od Zavoda za ravnopravnost polova, vidimo kao znak prepoznavanja potrebe za ovakvim vidom osvešćivanja postojanja neravnopravnosti u društvu i novi pomak ka ostvarivanju rodne ravnopravnosti. U zborniku Rodna ravnopravnost u obrazovanju, dvanaest autorki - univerzitetskih profesorica, pedagoškinja, istoričarki, profesorica srpskog i romskog jezika u srednjoj i osnovnoj školi, kao i predstavnica nevladinih organizacija i lokalne samouprave, iz različitih perspektiva i naučnih disciplina posmatraju pitanje rodne ravnopravnosti. Autorke analiziraju ovaj koncept u obrazovanju od predškolskog do univerzitetskog nivoa, ispituju ženski rodni identitet u izmenjenoj ratnoj stvarnosti, promišljaju pitanje jednakih mogućnosti u praktičnoj i projektnoj praksi u jednoj od lokalnih samouprava na teritoriji Vojvodine, preporučujući ove teme kao moguće edukacije u formalnom i neformalnom obrazovnom kontekstu.